Tjänster

Credité är en fullservicebyrå. Det är ett fint men ganska diffust ord, men för oss innebär det att vi kan och vill ta ansvar för ditt företags ekonomi från ax till limpa, från faktura till bokslut.

Självklart erbjuder vi också mindre lösningar för dig som känner att du nog har koll på det mesta, men behöver extra stöd kring någon eller några enskilda funktioner och moment. Eftersom vi arbetar onlinebaserat innebär det mindre pappershantering, smidigare hantering och lägre kostnader för dig. Dessutom betyder det att vi alltid finns tillgängliga, och affärssystemet vi använder är anpassat för att vi ska kunna arbeta nära dig – även om vi råkar sitta på andra sidan stan (eller i någon helt annan stad för den delen).

Vi kan hjälpa dig med
HelhetslösningBokslut & årsredovisningDeklarationLönSkräddarsytt

Vi erbjuder er en komplett ekonomitjänst där vi sköter allt från kontering av fakturor och kund- och leverantörsreskontra till deklarationer, löner och bokslut. Det här är en bra lösning för dig som vet att dina egna styrkor finns i andra saker än siffror och bokföring, och som vill ha tid och möjlighet att fokusera på det du gör bäst – att driva ditt företag.

Med vår helhetslösning tar vi hand om allt som rör firmans ekonomi och relation med Skatteverket. Du kan själv välja om du vill att vi även sköter betalningarna eller om det är något du vill sköta själv, förslagsvis genom den fantastiska bankmodulen som finns tillgänglig i 24Sevenoffice.

Bokslut och årsredovisningar upplevs ofta som den krångligaste delen av företagets redovisning – och med all rätta! Det är mycket viktigt att allt går rätt till för att du ska kunna lämna in korrekta siffror till såväl Skatteverk, Bolagsverk som andra intressenter.

Med bra underlag är bokslutet inte några problem, och vi har lång erfarenhet av att upprätta såväl bokslut som årsredovisningar. Har du underlaget förvarat i ICA-kassar under skrivbordet så kan vi ordna det också, det tar bara lite längre tid…

Momsdeklaration, arbetsgivardeklaration, inkomstdeklaration… Det är en djungel av deklarationer och blanketter som ska ordnas med på månads-eller årsbasis och även som ägare i ett fåmansaktiebolag finns det många punkter där företagets ekonomi möter din privata. Även om både bokföringskrav och deklarationskrav är lägre för en enskild firma, kan alla blanketter och fält vara en labyrint för dig som har intresset på annat håll.

Vad du än behöver hjälp med finns vi där för dig så att du ska kunna driva ett ekonomiskt sunt och framgångsrikt företag – utan att behöva lägga timmar på bokföring och blanketter varje vecka.

Hur mycket kan man egentligen ta ut som firmaägare? Vad kostar det att anställa? Hur tolkar man kollektivavtalet och vad säger lagen? Löner och lönehantering kan vara ganska krångligt! Hos oss får du tillgång till en lönekonsult som hjälper till med allt som rör löner, från månatliga lönekörningar till kontrolluppgifter, FORA rapporter, statistik och pensioner.

Vi kan självklart erbjuda er skräddarsydda lösningar där ni själva väljer vad och hur mycket ni själva vill göra. Det här passar dig som kanske redan har en fungerande bokföringsrutin men ska anställa för första gången och vill ha hjälp med lönehantering.

Vi kan också gå in och göra punktinsatser inför exempelvis ett bokslut eller kvartalsrapport – du bestämmer själv hur mycket eller lite hjälp du behöver, och behåller självklart full kontroll och översikt över ditt företags ekonomi.

Inte vad du sökte?

Är du i behov av någon tjänst vi inte erbjuder här på webben? Det är inte alls omöjligt att vi kan hjälpa dig ändå! Vårt mål är att alltid finnas där för dig, och växa med dig och ditt företag. Det innebär att vi gärna gör den där extra ansträngningen för att se till att din firmas ekonomi är i balans och goda händer, och skulle vi mot förmodan inte kunna hjälpa dig med vad du behöver, så vet vi garanterat någon som kan.

24SevenOffice

Vi jobbar enbart webbaserat för att alltid finnas tillgängliga för våra kunder. Sedan starten 2012 är vi officiell partner till 24SevenOffice som har utvecklat ett komplett affärssystem som företag behöver för att ha full kontroll över sin verksamhet. 24SevenOffice AS startade 1997 i Norge med målet att utveckla Nordens första, till hundra procent, webbaserade affärssystem med Cloud Computingteknologin och SaaS (Software as a Service). Vi tycker att de har lyckats.

Läs mer om 24SevenOffice på www.24sevenoffice.com

(Vi kan också erbjuda ett användarvänligt och webbaserat frånvarorapporteringssystem för att ytterligare minska din administration kring lönehanteringen, hör av dig så berättar vi mer.)